Returnering af varer købt i butik eller på jemogfix.dk
Der er 14 dages returret på alle varer. Forudsætningen for at varen kan returneres er, at du medbringer bonen/online fakturaen, at varen ikke er taget brug og at emballagen er intakt.
Du kan enten få byttet varen til en anden vare (med forbehold for udsolgte varer) eller få pengene tilbage. Varen kan byttes i alle jem & fix butikker.
Særlige betingelser ved returnering af fyrværkeri købt på webshoppen
Det er muligt at returnere det bestilte fyrværkeri. Returnering kan ikke ske i en butik, men ved afhentning. For at returnere skal du skrive en mail til DF@fyreks.dk for at aftale afhentning. Det koster 1000 kroner at returnere fyrværkeri, og afhentningen sker først, når pengene er betalt. Varerne skal returneres i ubrudt emballage.
Reklamation
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed (dette gælder f.eks. batterier)
Vare købt i butik
Har du købt varen i en af vores butikker behøver du ikke at henvende dig den samme butik som du har købt varen.
Vare købt via jemogfix.dk
Vedr. reklamation af en vare købt via jemogfix.dk vil vi anbefale, at du ved modtagelse hurtigt undersøger den for at sikre, at den er i overensstemmelse med det bestilte. Evt. mangler skal vurderes i henhold til købelovens regler.
Hvis du konstaterer en mangel ved en vare, skal du reklamere til jem & fix’ webshop inden for rimelig tid, efter at du har opdaget den. Reklamerer du inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, bliver reklamationen altid betragtet som rettidig.
Hvis reklamationen er berettiget, vil jem & fix’ webshop refundere rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, anbefales det, at du sender en e-mail til kundeservice@jemfix.com med nedenstående oplysninger:
Navn
Vejnavn og husnummer
Postnummer og by
Telefonnummer (hvor du kan træffes i dagtimerne)
E-mail
Om varen (finder du i den e-mail, du modtog, da du bestilte varen).
Ordrenummer
Varenummer
Varenavn
Årsag til returnering ved reklamation.
Det er vigtigt, at du er omhyggelig med at videregive disse informationer til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Hvis en vare konstateres defekt ved leveringen, så anbefaler vi at anvende den originale emballage til returforsendelsen. Derudover anbefaler vi at salgsemballagen medsendes.
Venligst undgå at påklistre mærkater eller skrive direkte på salgsemballagen, men anvend fragtemballagen til dette.
Hvis varen er mangelfuld, kan du kræve, at jem & fix’ webshop afhjælper manglen eller leverer en ny og mangelfri vare. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget samt at afhjælpning eller omlevering er mulig og ikke medfører urimelige omkostninger for jem & fix’ webshop.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.