FAQ - ofte stillede spørgsmål

Herunder finder du svarene på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet

Har jem & fix denne vare i butikkerne?
Du kan se vores varesortiment via menuen i toppen af siden. Nogle af vores varer er sæsonafhængige og vil derfor ikke blive vist året rundt.
Du kan se på varen om den findes i butikkerne og/eller om den kan købes online. Oplysninger vedr. lagerbeholdninger i den enkelte butik, fås kun ved henvendelse i butikken.

Hvilke betalingsmidler tager jem & fix imod?
På jemogfixdk kan du betale med Dankort, Visa, MobilePay, Visa Electron, JCB og Mastercard. Desuden kan der betales med jem & fix kundekort og Harald Nyborg kundekort i vores fysiske butikker.
Det er ikke muligt at betale varer købt via jemogfix.dk, på efterkrav eller EAN.

Hvorfor kan jeg ikke få rådgivning om varerne hos jem & fix? 
Som kunde hos jem & fix skal du selvfølgelig behandles ordentligt, men begrænset service er en del af vores koncept. 
Vi har ikke faguddannet personale inden for alle varer i butikkerne og kan derfor ikke garantere, at medarbejderne kan svare på alle spørgsmål. 
Begrænset service er nødvendigt for at kunne holde de lave priser. Vi kalder det høflig selvbetjening.

Hvorfor kan jeg ikke reservere varer hos jem & fix? 
Når du som kunde kommer ind i en jem & fix butik, skal du ikke kunne opleve en situation, hvor varer ikke er til salg, fordi de er blevet reserveret af en anden kunde. 
Alle varer sælges efter "først til mølle" princippet - eller i det her tilfælde "først til butikken".

Tilbyder jem & fix udbringning/levering af varer fra butikken? 
Konceptet for jem & fix er at spare alle fordyrende omkostninger væk. Derfor tilbydes der ikke udbringning af varer fra butikken, men i stedet kan man gratis låne en trailer til at transportere varerne hjem.
Alternativt kan du bestille varer via vores webshop og få leveret hjem. 

Kan jeg bytte en vare købt i jem & fix?
Der er 14 dages returret på alle varer. Forudsætninger for at varen kan returneres er, at du medbringer bonen, at varen ikke er taget brug og emballagen er intakt.  
Du kan enten få byttet varen til en anden vare (med forbehold for udsolgte varer) eller få pengene tilbage. Varen kan byttes i alle jem & fix butikker.
Vedr. varer der er købt via jemogfix.dk, skal du kontakte kundeservice på e-mail: kundeservice@jemfix.com med ordrenr., og bemærkning til din ordre. Herefter vil du hurtigst muligt blive kontaktet.

Hvor henvender jeg mig hvis en vare er mangelfuld/defekt?
Hvis en vare inden for garantiperioden viser sig at være mangelfuld/defekt, tages den og bonen med til butikken, hvor personalet vil hjælpe med problemet.
Vedr. varer der er købt via jemogfix.dk, skal du kontakte kundeservice på e-mail: kundeservice@jemfix.com med ordrenr., samt en fejlbeskrivelse af varen. Herefter vil du hurtigst muligt blive kontaktet.

Kan jeg købe gavekort hos jem & fix?
Du kan købe gavekort til jem & fix i alle vores butikker i Danmark, samt i vores webshop her

Hvordan bestiller jeg via jeres hjemmeside?
Du kan læse nærmere om bestilling via vores hjemmeside her

Hvad er en huskeseddel?
Du kan bruge huskeseddel funktionen, hvis du ønsker at planlægge dit køb hjemmefra. Du kan læse nærmere om huskeseddel funktionen her.

Hvad koster det at få varer købt via jemogfix.dk, leveret?  
Fragtprisen afhænger af hvilke varer du køber. Du vil altid kunne se fragtomkostningerne i din indkøbskurv. Forekommer der ikke fragt i indkøbskurven, betyder det varen leveres fragtfrit.

Kan jeg få varer købt via jemogfix.dk, leveret til en ikke brofast ø?
Der leveres kun til brofaste øer. Der kan dog foretages aftale, om levering til nærmeste havn. Hvorefter du selv skal sørge for den videre fragt, samt medførende fragtomkostning.

Er det sikkert at betale via internettet? 
Da jemogfix.dk anvender en anerkendt leverandør til pengeoverførslen er der generelt meget stor sikkerhed. Selve pengetransaktionen foregår i et dedikeret krypteret miljø hvor sikkerheden er meget høj. Du kan læse nærmere på DIBS’ hjemmeside - www.dibs.dk

Mine varer er ikke kommet endnu. Hvad gør jeg? 
Hvis du ikke har modtaget dine varer indenfor den leveringstid der er specificeret på ordren, kontaktes jem & fix kundeservice på e-mail: kundeservice@jemfix.com, med dit ordrenr. Vores kundeservice kan derefter undersøge nærmere hvor din ordre er henne.

Hvornår trækkes betalingen fra min konto, efter jeg har købt via jemogfix.dk? 
Betalingen trækkes når varerne er afsendt fra vores lager eller fra vores leverandør. Dog gælder der andre betingelser ved køb af speciel fremstillede varer. Læs nærmere under vores handelsbetingelser her.

Hvor kan jeg returnere de tomme paller?
Paller kan returneres til den nærmeste jem & fix butik. Find den nærmeste butik her.

Får jeg penge for tomme paller? 
Ja. Ta’ fakturaen med i butikken når du afleverer pallerne. Du kan kun aflevere samme antal paller, der er taget depositum for, på fakturaen fra din handel på jemogfix.dk. Vi modregner et håndteringsgebyr på kr. 10,- pr. palle.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du meget velkommen til at sende os en e-mail på: kundeservice@jemfix.com